Om MåVäl kliniken i Luleå

Vi är en välrenomerad klinik med erfarna kiropraktorer och massörer. Vi vänder oss till privatpersoner, företag, idrottsföreningar i Luleå och Boden.

Hur går behandlingen till?

Anamnesen är naturligtvis viktig. Ett inledande samtal där du får berätta om dina besvär följs av själva undersökningen. Samtalet och frågorna är viktiga för att särskilja besvär som tycks komma från ryggraden men som i själva verket kommer från inre  organ, exempelvis gallbesvär, kärlkramp etc. Undersökningen är allmändiagnostisk   + ortopedisk, neurologisk + en specifik kiropraktisk funktionundersökning.

En kiropraktisk manipulation utförs med skonsamma handgrepp som riktas mot den led som inte fungerar normalt. Det gör inte ont men ofta är det beröringsömt i det smärtsamma området. Efter en behandling har man vanligtvis en trötthet eller lokal  ömhet som normalt sitter i 1-4 dagar.

Tekniker

Flertalet kiropraktor och läkare runt om i världen använder nu IQ Adjustment Instrument ® i vården av sina patienter. Detta patenterade och FDA registrerade enheten skapades för att göra exakta kiropraktik justeringar till lederna i ryggraden,lindra smärtan och återställa funktionen. Detta instrument styrs av ett microchip.  IQ Adjustment Instrument ® är en ny teknik som utvecklats för att ge kontrollerade behandlingar på särskilda områden som du har problem med.

Det finns ingen kaviation ( knakljud) med dessa justeringar.År av forskning har gått till utveckling av detta hjälpmedel som är säker och effektiv för patienter i alla åldrar. Här kan du läsa mer om  IQ Adjustment Instrument ®.

Naturläkemedel

Vi använder oss av naturläkemedel från välkända leverantörer. Näringsbrist uppstår i olika skeenden av livet,som efterdyningar av olika sjukdomstillstånd. Då fyller vi på dessa brister under en period,upp till 3 månader.

Det är vi som tar hand om dig

Monica Uusitalo
  • Legitimerad kiropraktor 1991
  • Utbildad vid Skandinaviska kiropraktor högskolan, Solna
  • Medlem i Kiropraktiska Föreningen i Sverige (KFS)
  • Ingår i Luleå Hockeys medical team
  • Ordförande i breddkommittén, Norrbottens Ishockeyförbund
Linn Nordström
  • Legitimerad kiropraktor sedan 2016
  • Vidareutbildad inom triggerpunktsbehandling och dry needling.
  • Jobbat som kiropraktor inom den privata sektorn och Stockholm landsting.
Therese Bergström
  • Hälsovägledare, Luleå Tekniska Universitet
  • Dip. massör
  • Wellness screening
  • Via Hälsovågen jobbat som företagsmassör i 15 år
  • Gym/träningsinstruktör för individ och mindre grupper
Frågor och funderingar på de tjänster och produkter vi har att erbjuda?

Ring, mejla eller kika in så hjälper vi dig!

Kontakta kliniken

info@mavalkliniken.se

Hitta till oss

Bergvikskurvan 11
973 31 Luleå

Måndag - torsdag 08:00 - 17:00
Fredag 08.00 - 15:00

Akuttider

har vi dagligen, ring före 8:00.